ΑΝΤΙΔΡΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟ ΞΕΠΟΥΛΗΜΑ ΤΟΥ «Ν. ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗΣ»

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Δήμοι και Περιφέρεια Κρήτης δηλώνουν άγνοια για τις προθέσεις της κυβέρνησης να εκποιήσει τα 3.000 στρέμματα του υπάρχοντος αεροδρομίου για να φτιάξει το νέο στο Καστέλλι • Ζητούνται εξηγήσεις στη Βουλή.

Αναβρασμός επικρατεί στο Ηράκλειο και συνολικά στην ανατολική Κρήτη μετά τις αποκαλύψεις για την υποθήκευση του σημερινού αεροδρομίου «Νίκος Καζαντζάκης» στην Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων ως εγγύηση για το δάνειο των 180 εκατομμυρίων για την κατασκευή του νέου αεροδρομίου στο Καστέλλι. Το θέμα ανέδειξε με εκτενές ρεπορτάζ την περασμένη εβδομάδα η «Εφ.Συν.», μετά την υπογραφή της δανειακής σύμβασης μεταξύ Δημοσίου και ΕΤΕπ.

Οι εκπρόσωποι της Αυτοδιοίκησης δηλώνουν αιφνιδιασμένοι από τις εξελίξεις, ενώ για σήμερα το μεσημέρι έχει προγραμματιστεί συνάντηση του δημάρχου Ηρακλείου Βασίλη Λαμπρινού με τον περιφερειάρχη Κρήτης Σταύρο Αρναουτάκη με αποκλειστικό αντικείμενο τον τρόπο αντίδρασης στην εκποίηση της έκτασης, η οποία χαρακτηρίζεται ως ζωτικής σημασίας για την πόλη του Ηρακλείου.

Σε δηλώσεις τους τόσο ο δήμαρχος όσο και ο περιφερειάρχης έκαναν ήδη λόγο για πλήρη έλλειψη ενημέρωσης για τις κινήσεις της κυβέρνησης. Ο Σταύρος Αρναουτάκης τόνισε πως δεν γίνεται η κυβέρνηση να σχεδιάζει την αξιοποίηση του αεροδρομίου Ηρακλείου και η Περιφέρεια Κρήτης να μην έχει καμία ενημέρωση για το ζήτημα. Την έλλειψη ενημέρωσης επιβεβαίωσε και ο Βασίλης Λαμπρινός ο οποίος τώρα, κατόπιν εορτής, ανακοίνωσε πως θα ζητήσει μελέτη για την εκπόνηση ειδικού χωρικού σχεδίου που θα αφορά ολόκληρη την κοινότητα της Νέας Αλικαρνασσού. Για παντελή έλλειψη ενημέρωσης έκανε λόγο και ο Μανώλης Φραγκάκης, δήμαρχος Μινώα-Πεδιάδος, στην περιοχή δηλαδή όπου αναμένεται να φτιαχτεί το νέο αεροδρόμιο.

Ο βουλευτής Ηρακλείου του ΣΥΡΙΖΑ Χάρης Μαμουλάκης απηύθυνε ερώτηση προς τους αρμόδιους υπουργούς, ζητώντας την κατάθεση της σχετικής σύμβασης στη Βουλή, ενώ σε ανακοίνωσή του για το θέμα τονίζει πως η κυβέρνηση και οι τοπικοί βουλευτές της Ν.Δ. οφείλουν απαντήσεις στους πολίτες του Ηρακλείου. «Η σύμβαση για τη χρηματοδότηση του νέου αεροδρομίου Ηρακλείου έχει ως αναβλητική αίρεση την ανάπλαση του υφιστάμενου αεροδρομίου του Ηρακλείου ως εάν το ελληνικό δημόσιο να ήταν ο αποκλειστικός κάτοχος της εν λόγω έκτασης», αναφέρει μεταξύ άλλων, ενώ τονίζει πως «η πόλη του Ηρακλείου έχει ανάγκη έναν μεγάλο πνεύμονα πρασίνου και κοινόχρηστων χώρων. Οχι ένα νέο “Ελληνικό”».

Αντίστοιχη ερώτηση κατέθεσε και ο βουλευτής του ΚΙΝ.ΑΛΛ. Βασίλης Κεγκέρογλου, ζητώντας ενημέρωση για το ποιος είναι ιδιοκτήτης των γηπέδων και εγκαταστάσεων του σημερινού αεροδρομίου «Ν. Καζαντζάκης» και τι σημαίνει η υποθήκευση προς την ΕΤΕπ όπως δημοσιοποιήθηκε ή τι άλλες δεσμεύσεις για τον χώρο αυτό έχουν αναληφθεί.

Ερώτημα πάντως παραμένει αν για τη συγκεκριμένη παράμετρο της σύμβασης ήταν ενημερωμένη και η προηγούμενη κυβέρνηση, καθώς η σύμβαση με την ΕΤΕπ καταρτίστηκε επί υπουργίας Σπίρτζη και αναμενόταν από μήνα σε μήνα η υπογραφή της, η οποία τελικά πραγματοποιήθηκε με κυβέρνηση της Ν.Δ. Από το Ηράκλειο όπου βρέθηκε την Κυριακή, ο υπουργός Ανάπτυξης Αδωνις Γεωργιάδης απέφυγε οποιαδήποτε αναφορά στην «υποθήκη», ενώ περιορίστηκε σε πανηγυρισμούς για το σχεδιαζόμενο αεροδρόμιο Καστελλίου. «Το έργο θα γίνει με δική μας κυβέρνηση. Ξεκίνησε από το 2004 με δική μας κυβέρνηση και θα ξεκινήσει το 2020 με Κυριάκο Μητσοτάκη, 16 χρόνια μετά» είπε μεταξύ άλλων.

(Κεντρική φωτογραφία: Ο διάδρομος προσαπογείωσης του «Ν. Καζαντζάκης» από ψηλά).