ΚΑΛΑ, ΑΥΤΟΙ ΕΙΝΑΙ ΑΝΟΗΤΟΙ. ΕΜΕΙΣ;

Επειδή σας βλέπω να ζορίζεστε λίγο με την ξαφνική αλλαγή ονόματος στο σχεδιαζόμενο αεροδρόμιο Καστελλίου, αφήστε με να βοηθήσω…

Μέγα ζήτημα προέκυψε στην Κρήτη επειδή η ανακοίνωση του Υπουργείου Οικονομικών αναφέρει το αεροδρόμιο ως «Νέον Ηράκλειον» αντί για «El Greco» που το είχανε βαφτίσει ο Σπίρτζης και ο Τσίπρας. Και δώστου σενάρια. Τί άλλαξε, πότε το αλλάξανε, ποιον ρωτήσανε και λοιπά. Και δώστου οι τίτλοι που αναφέρονται στο σχεδιαζόμενο αεροδρόμιο ως «Νέον Ηράκλειον». (Στην κεντρική φωτογραφία μερικές από τις σημερινές δημοσιεύσεις). Ετσι, με τα “ν” στο τέλος, της καθαρεύουσας, για να είναι πιο επίσημο.

Πάμε λοιπόν να δούμε τί συμβαίνει πραγματικά. Και με αυτή την ευκαιρία, αν θέλετε, να δούμε τί επιλέγουμε να συζητάμε για αυτό το κωλοαεροδρόμιο και πόσα πράγματα αφήνουμε να περνάνε στο ντούκου, αρκεί να βρούμε ένα θεματάκι που να κάνει μπούγιο και να θαμπώσει τον λαουτζίκο που γουστάρει επιτέλους «ανάπτυξη».

Πρώτα η ανακοίνωση: Στο δελτίο Τύπου της 22ας Ιανουαρίου, ο συντάκτης από το Υπουργείο Οικονομικών έγραψε:

«Ο Υπουργός Οικονομικών κ. Χρήστος Σταϊκούρας θα έχει συνάντηση με τον Αντιπρόεδρο της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων κ. Andrew McDowell αύριο Πέμπτη 23 Ιανουαρίου στις 11.00 το πρωί στο γραφείο του. Μετά το πέρας της συνάντησης ο κ. Σταϊκούρας και ο κ. McDowell θα προβούν σε δηλώσεις στην αίθουσα Τύπου του Υπουργείου στον 6ο όροφο.

Στις 11.30 το πρωί, ο Υπουργός Οικονομικών και ο Αντιπρόεδρος της Ευρωπαϊκής Τράπεζας μαζί με τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών κ. Κώστα Καραμανλή και τον Υφυπουργό Ανάπτυξης και Επενδύσεων κ. Γιάννη Τσακίρη θα υπογράψουν δύο δανειακές συμβάσεις παρουσία και του Υπουργού Ανάπτυξης και Επενδύσεων κ. Άδωνι Γεωργιάδη.

Η πρώτη δανειακή σύμβαση αφορά στο τρίτο μέρος συνολικότερου «Έργου» για τη συγχρηματοδότηση εκ μέρους της ΕΤΕπ μέρους της εθνικής συμμετοχής για την κάλυψη επιλεγμένων επιχειρησιακών προγραμμάτων που συγχρηματοδοτούνται από ευρωπαϊκούς πόρους της προγραμματικής περιόδου 2014-2020,ύψους 150.000.000€.

Η δεύτερη αφορά στη συγχρηματοδότηση από πλευράς ΕΤΕπ για την κατασκευή του αεροδρομίου «Νέον Ηράκλειον» στην Κρήτη, ύψους 180.000.000€ (σε τέσσερις δόσεις).

Η τελετή υπογραφής των συμβάσεων θα πραγματοποιηθεί στην αίθουσα 611 στον 6ο όροφο του Υπουργείου Οικονομικών».

Εδώ είναι λοιπόν το «Νέον Ηράκλειον»

Η πιο πιθανή (και μάλλον η τελική) εξήγηση:

Μιλάμε για την υπογραφή της σύμβασης με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων. Σε όλα τα έγγραφα της Τράπεζας, εδώ και χρόνια, το συγκεκριμένο project αναφέρεται ως NEW HERAKLION INTERNATIONAL AIRPORT PPP. Δηλαδή ως «Νέο Διεθνές Αεροδρόμιο Ηρακλείου PPP» (το PPP περιγράφει τον τύπο του έργου, σημαίνει public–private partnership, δηλαδή σύμπραξη δημοσίου – ιδιωτικού τομέα, δηλαδή ΣΔΙΤ).

Εδώ εικόνα από τη σελίδα της ΕΤΕπ για το συγκεκριμένο έργο:


Τους έστειλαν λοιπόν ραβασάκι στο υπουργείο από την ΕΤΕπ περίπου ως εξής:
«Guys, erxomaste sto Greece, na ypograpsoume gia to New Heraklion International Airport».
Προφανώς κάποιος από τους άριστους της κυβέρνησης, σπουδαγμένος στο Harvard φυσικά, μετέφρασε το «New Heraklion International Airport» όχι ως «Νέο Διεθνές Αεροδρόμιο Ηρακλείου» αλλά λέξη – λέξη ως «Νέο Ηράκλειο Διεθνές Αεροδρόμιο». Και καθότι δεξιός, κότσαρε και δύο “ν” στο τέλος, να θυμίζει εκείνες τις παλιές εποχές της καθαρεύουσας και της ένδοξης Δεξιάς, του Παλατιού και της Χούντας. Και έτσι το σχεδιαζόμενο άχρηστο αεροδρόμιο ονομάστηκε «Νέον Ηράκλειον».

Και αν κάνω λάθος σταυρώστε με…

Πάμε τώρα στα δικά μας.

Εχει πραγματικά ενδιαφέρον πόσο μεγάλη συζήτηση μπορεί να ξεκινήσει στα μέσα ενημέρωσης και γενικότερα στο δημόσιο διάλογο για μία μπούρδα, τη στιγμή που στο θέμα του αεροδρομίου υπάρχει ένα τεράστιο σκάνδαλο σε σχέση με τη βιωσιμότητα, τον σχεδιασμό, τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις, την οικονομική επιβάρυνση των πολιτών, το φορτίο ρύπων από αεροπλάνα και βυτιοφόρα, την ελλιπή προστασία των περιοχών natura, την έλλειψη επαρκούς μελέτης, την ταπείνωση των γύρω λόφων, την απώλεια αγροτικού εισοδήματος, τη μόλυνση του υδροφόρου ορίζοντα, την εξευτελιστική τιμή των απαλλοτριώσεων και τόσα, τόσα, τόσα άλλα πράγματα. Παρ’ όλα αυτά, εμείς προτιμάμε να κάνουμε θέμα την αλλαγή του ονόματος χωρίς καν να μπορούμε να αναγνωρίσουμε τη γκάφα ενός ηλίθιου στο Υπουργείο Οικονομικών ενώ η πραγματική συζήτηση για το θέμα του αεροδρομίου δεν γίνεται ποτέ επί της ουσίας και σε βάθος. (Θα δούμε άραγε ποιους ακριβώς όρους περιλαμβάνει το δάνειο που θα υπογράψουμε αύριο με την ΕΤΕπ ή μπα;)

Επίσης, σας θυμίζω πως το Δημοτικό Συμβούλιο Ηρακλείου αρνήθηκε να συζητήσει το θέμα, παρά το επίσημο αίτημα που υπέβαλαν αρκετοί κάτοικοι. Προφανώς θεωρούν ο κ. Πασπάτης και ο κ. Λαμπρινός ότι οι επιπτώσεις δεν αφορούν τους δημότες τους. Επίσης σας θυμίζω πως στις 7 Φεβρουαρίου 2020, που εκδικάζεται με πολύ σοβαρά νομικά επιχειρήματα η προσφυγή των κατοίκων στην Ολομέλεια του ΣτΕ, η Περιφέρεια Κρήτης ασκεί παρέμβαση όχι υπέρ των κατοίκων αλλά υπέρ της κυβέρνησης και των εταιριών. Προφανώς θεωρεί ο κ. Αρναουτάκης πως είναι όλα καλώς καμωμένα σε αυτό το σκανδαλώδες έργο.

Και μεις ψάχνουμε ποιος άλλαξε το όνομα του αεροδρομίου…

Λαμπρά.