ΤΟ… ΕΠΤΑΨΥΧΟ ΒΕΝΖΙΝΑΔΙΚΟ

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Σε σοβαρές καταγγελίες για τις πράξεις και παραλήψεις προσώπων και υπηρεσιών στο Ηράκλειο σε σχέση με τη συνεχιζόμενη παράνομη λειτουργία πρατηρίου υγρών καυσίμων, προχώρησαν σε κοινή συνέντευξη Τύπου τρεις φορείς της πόλης.

Η υπόθεση εγκυμονεί σοβαρούς κινδύνους για την οδική ασφάλεια στην περιοχή της Νέας Αλικαρνασσού, καθώς στο πρατήριο έχει χορηγηθεί παράτυπη κυκλοφοριακή σύνδεση που αναγκάζει τους πελάτες του να κινούνται με παράνομο τρόπο στη Λεωφόρο Ικάρου, έναν από τους κεντρικότερους δρόμους της πόλης.

Για το πρατήριο υπάρχει πλέον οριστική απόφαση της αποκεντρωμένης διοίκησης Κρήτης που αναστέλλει τη λειτουργία του και για την οποία οι καταγγέλλοντες ζητούν απλώς να εφαρμοστεί.

Το… αμαρτωλό ιστορικό της υπόθεσης που ξεκινά από το 2005 παρουσίασαν σε συνέντευξη Τύπου στο δημαρχείο Ηρακλείου ο επικεφαλής της παράταξης «Ενεργοί Πολίτες» Ηλίας Λυγερός, ο πρόεδρος του Συλλόγου Διπλωματούχων Μηχανικών Ελευθέρων Επαγγελματιών Ν. Ηρακλείου Κώστας Ξυλούρης, η επικεφαλής της παράταξης «Αυτόνομοι Μηχανικοί Ανατολικής Κρήτης» Ειρήνη Βρέντζου και ο Μηχανολόγος Μηχανικός Ζαχαρίας Ασσαριωτάκης, ως εκπρόσωπος κατοίκου γειτονικού κτίσματος που θίγεται ευθέως από τη λειτουργία του πρατηρίου.

Όπως είπε ο κ. Ασσαριωτάκης, ο πρώην δήμαρχος Ν. Αλικαρνασσού κ. Σισαμάκης, προκειμένου να εξυπηρετήσει τον εκμισθωτή ενός δημοτικού οικοπέδου, δημιούργησε μια ολόκληρη «δημοτική οδό», ώστε να έχει τα απαιτούμενα μέτρα πρόσοψης που απαιτούνται για τη λειτουργία πρατηρίου καυσίμων.

Στη συνέχεια της υπόθεσης συνέβησαν αρκετά «περίεργα» με το συγκεκριμένο οικόπεδο, καθώς έγινε κατάτμησή του, ενοικιάστηκε και σε άλλον ιδιώτη, με τις δεξαμενές του πρατηρίου να βρίσκονται πλέον σε άλλο οικόπεδο.

Ακολούθησε το 2008 πραγματογνωμοσύνη από το Τεχνικό Επιμελητήριο Ανατολικής Κρήτης, η οποία κατέδειξε πως «στη συγκεκριμένη θέση δεν υπάρχει η δυνατότητα χορήγησης άδειας ίδρυσης πρατηρίου».

Παρ’ όλα αυτά τίποτα δεν φαίνεται να είναι αρκετό να σταματήσει τη λειτουργία του πρατηρίου.

Ούτε καν το γεγονός ότι οι μηχανικοί που εμπλέκονται στην έκδοση των εξόφθαλμα παράνομων αδειών περνούν από το πειθαρχικό του Τοπικού Τεχνικού Επιμελητηρίου, όπως είπε στη συνέντευξη Τύπου η κ. Βρέντζου.

Όπως καταγγέλθηκε χθες, παρά τις διαπιστωμένες παρατυπίες τόσο οι υπηρεσίες του Δήμου Ηρακλείου όσο και της Περιφέρειας Κρήτης (Πολεοδομία, Διεύθυνση Μεταφορών, Τμήμα Δημοτικής Περιουσίας κτλ.) συνεχίζουν να δίνουν άδεια στο πρατήριο.

Ακόμα όμως και όταν πλέον διαπιστώνεται ότι «προκαλείται διατάραξη της ασφάλειας της συγκοινωνίας» από τη Διεύθυνση Τεχνικών Έργων της Περιφέρειας και οδηγούμαστε σε προσωρινή ανάκληση της άδειας λειτουργίας του πρατηρίου, η απόφαση αυτή μένει για 40 μέρες στο συρτάρι του αρμόδιου αντιπεριφερειάρχη Ηρακλείου Ευριπίδη Κουκιαδάκη.

Χρόνος αρκετός ώστε να δοθεί το περιθώριο στον ιδιοκτήτη του πρατηρίου να προσφύγει στο διοικητικό πρωτοδικείο και να πετύχει τη συνέχιση λειτουργίας του πρατηρίου έως ότου εκδικαστεί η υπόθεση, όπως ανέφερε ο μηχανικός κ. Ασσαριωτάκης.

Την τελική λύση φαίνεται να δίνει η Αποκεντρωμένη Διοίκηση Κρήτης (σ.σ. της οποίας αυτή την περίοδο ηγείται διοικητικός υπάλληλος και όχι πολιτικό πρόσωπο) ακυρώνοντας την απόφαση προσωρινής ανάκλησης της άδειας και εκδίδοντας πλέον απόφαση οριστικής ανάκλησης, η οποία φυσικά μένει να εφαρμοστεί.

Οι φορείς που συμμετείχαν στη χθεσινή συνέντευξη τύπου επεσήμαναν και τις βαριές ευθύνες των εταιρειών ΒΡ Hellas, ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΚΑΥΣΙΜΑ και ΕΚΟ ΚΑΛΥΨΩ που ασφαλώς γνωρίζουν το καθεστώς παρανομίας του πρατηρίου, ενώ όπως επισημάνθηκε η συγκεκριμένη υπόθεση ανοίγει το φάκελο για αντίστοιχη έρευνα και για το καθεστώς έκδοσης αδειών και σε άλλα πρατήρια της περιοχής του Ηρακλείου.

(Κεντρική φωτογραφία: Στις φωτογραφίες φαίνεται η ανάποδη πορεία που ακολουθούν τα αυτοκίνητα για να εισέλθουν στο χώρο του πρατηρίου καυσίμων).

Δημοσιεύτηκε στην Εφημερίδα των Συντακτών, στις 22.12.2015