ΧΑΡΟΠΑΛΕΥΕΙ 44ΧΡΟΝΗ ΜΕΤΑ ΤΟΝ ΕΜΒΟΛΙΑΣΜΟ ΜΕ ASTRAZENECA

Τεράστια είναι πλέον η ανησυχία των πολιτών στην Κρήτη μετά τα απανωτά κρούσματα παρενεργειών που αποδίδονται στον εμβολιασμό με το AstraZeneca.

Από το βράδυ της Παρασκευής μία 44χρονη γυναίκα δίνει μάχη για να κρατηθεί στη ζωή έπειτα από εγκεφαλική αιμορραγία που υπέστη σε συνέχεια σοβαρής θρόμβωσης που παρουσίασε λίγες μέρες μετά τον εμβολιασμό της. Η γυναίκα, μητέρα τριών παιδιών, υπεβλήθη σε πολύωρη χειρουργική επέμβαση και οι γιατροί χαρακτηρίζουν την κατάστασή της «εξαιρετικά κρίσιμη».

Η 44χρονη εμβολιάστηκε στις 6 Μαΐου με την πρώτη δόση του εμβολίου της AstraZeneca και λίγες μέρες αργότερα άρχισε να αισθάνεται αδιαθεσία. Μία εβδομάδα μετά εκδήλωσε τα πρώτα συμπτώματα και εισήχθη στην Αιματολογική Κλινική του Βενιζέλειου Νοσοκομείου με ήπια συμπτώματα. Από τον εργαστηριακό έλεγχο διαπιστώθηκε διαταραχή στην πηκτικότητα του αίματος και χαμηλά αιμοπετάλια, ενώ και ο διευθυντής της ιατρικής υπηρεσίας του Βενιζέλειου Νοσοκομείου Ηρακλείου, Χάρης Λυδάκης, ανέφερε πως θεωρείται πολύ πιθανό η κατάσταση της 44χρονης να σχετίζεται με το εμβόλιο.

Τρεις μέρες αργότερα η κατάσταση της γυναίκας επιδεινώθηκε ραγδαία και μεταφέρθηκε στη ΜΕΘ του Πανεπιστημιακού Νοσοκομείου Ηρακλείου. Πρόκειται για τη μία από τις τέσσερις συνολικά περιπτώσεις επιπλοκών που φαίνεται να συνδέονται με τον εμβολιασμό με το συγκεκριμένο σκεύασμα. Σύμφωνα με τη διοικήτρια της 7ης Υγειονομικής Περιφέρειας Λένα Μπορμπουδάκη, έχουν ήδη αποσταλεί όλα τα στοιχεία και οι σχετικές «κίτρινες κάρτες» στον ΕΟΦ και αναμένονται επίσημα αποτελέσματα.

Οπως μετέδωσε την Πέμπτη ο τηλεοπτικός σταθμός OPEN, οι επιστήμονες της Επιτροπής Φαρμακοεπαγρύπνησης του ΕΟΦ έχουν ήδη καταλήξει σε προσωρινό πόρισμα για τα δύο από τα τέσσερα περιστατικά (αυτό της 44χρονης και ενός 35χρονου από την Ιεράπετρα) που δείχνει συσχέτιση με τον εμβολιασμό, καθώς και στις δύο περιπτώσεις ήταν θετικό το αποτέλεσμα του ειδικού ελέγχου για παράγοντα που είναι χαρακτηριστικός του συνδρόμου θρόμβωσης και αιμορραγίας (VITT).

Σε δηλώσεις του ο σύζυγος της 44χρονης ανέφερε πως και στον ίδιο έχει δοθεί από τους γιατρούς αυτή η εικόνα, για συσχέτιση δηλαδή με το σύνδρομο VITT που καταγράφεται ως παρενέργεια από το εμβόλιο. Σύμφωνα με μαρτυρία της μητέρας της, η γυναίκα μέχρι να κάνει το εμβόλιο ήταν υγιέστατη, χωρίς χρόνια προβλήματα.

Δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα των Συντακτών στις 24.05.2021