ΧΕΙΜΑΡΡΟΣ 4.200 ΛΕΞΕΩΝ ΚΑΤΑ ΠΑΝΤΩΝ ΑΠΟ ΤΟΝ ΣΕΡΑΦΕΙΜ

Ως «ανόσιο παίγνιο» χαρακτηρίζει την Πανορθόδοξη Σύνοδο τοu επόμενοu μήνα στα Χανιά ο μητροπολίτης Πειραιώς Σεραφείμ, ανακοινώνοντας την παραίτησή του από το σχήμα των ιεραρχών που θα εκπροσωπήσει στη Σύνοδο την Εκκλησίας της Ελλάδος.

Σε μια χειμαρρώδη επιστολή 4.200 λέξεων, ο Πειραιώς Σεραφείμ κατακεραυνώνει τόσο τη θεματολογία όσο και τη διαδικασία που θα ακολουθηθεί στη σύνοδο, δεν παραλείπει να στρέψει τα βέλη του προς όσους θεωρεί εχθρούς της Εκκλησίας, μεταξύ αυτών τους αλλόθρησκους, τους χριστιανούς άλλων δογμάτων, ενώ δύο φορές αναφέρεται επικριτικά στους ομοφυλόφιλους.

Σημεία τριβής

Οι βασικές αιτιάσεις του συντηρητικού μητροπολίτη εστιάζονται στα προπαρασκευαστικά κείμενα επί των θεμάτων της συνόδου, τα οποία έχουν προετοιμαστεί και διανεμηθεί στους ιεράρχες των 14 ορθόδοξων εκκλησιών.

Ειδικότερα, οι διαφωνίες του μητροπολίτη Πειραιώς επικεντρώνονται στο κείμενο για τις «Σχέσεις της Ορθόδοξης Εκκλησίας προς τον λοιπόν Χριστιανικόν κόσμο», αλλά και για την «αποστολή της Ορθοδόξου Εκκλησίας στον σύγχρονο κόσμο».

⒈ Ως προς το πρώτο ζήτημα, ο μητροπολίτης απορρίπτει κάθε συζήτηση με τον υπόλοιπο «χριστιανικό» κόσμο, ζητώντας απλά να καταδικαστούν όλες οι αιρέσεις και διαφορετικά δόγματα, αναφέροντας ονομαστικά τους Αντβεντιστές, Βαπτιστές, Μορμόνους, Κουακέρους, Μεθοδιστές, Μάρτυρες του Ιεχωβά, τους Τέκτονες, φυσικά τους Καθολικούς και αρκετούς άλλους.

Ακόμα πιο φλογερός είναι στην επιστολή του κατά των υπόλοιπων θρησκειών, ιδίως των Εβραίων και των Μουσουλμάνων, δίνοντας ιστορικά παραδείγματα για την εξύβριση του Χριστιανισμού με επιλογή αποσπασμάτων από το Κοράνι, το Ταλμούδ και την Καμπάλα.

«Διερωτώμαι ποιες διαθρησκειακές σχέσεις μπορεί να υπάρχουν μεταξύ της Εκκλησίας του Χριστού και των υβριστών και απομειωτών του Πανάγιου Προσώπου Του, Εβραίων και Μουσουλμάνων, που εμμένουν σατανικώς σε αυτές» αναφέρει χαρακτηριστικά στην επιστολή του.

Σε γενικές γραμμές, ενώ τα προπαρασκευαστικά κείμενα της συνόδου διέπονται από την προσπάθεια να τονιστούν εκείνα τα σημεία που μπορούν να ενώσουν (αν αυτό είναι δυνατόν) τους θρησκευτικούς ταγούς του πλανήτη, ο Πειραιώς Σεραφείμ υπερτονίζει σταθερά εκείνα που τους χωρίζουν και που κατ’ αυτόν πρέπει να συνεχίσουν να τους διχάζουν.

⒉ Ως προς τη διαδικασία λήψης των αποφάσεων στην Πανορθόδοξη Σύνοδο, ο Σεραφείμ θέτει και πάλι το ζήτημα της ομοφωνίας, μιλώντας για ιεράρχες που θα έχουν «διακοσμητικό ρόλο».

Σύμφωνα με τους κανόνες της Συνόδου, κάθε μία από τις 14 ορθόδοξες εκκλησίες θα έχει μία ψήφο και για να ληφθεί απόφαση επί των θεμάτων απαιτείται πλήρης ομοφωνία.

Ωστόσο, η κάθε ψήφος θα διαμορφώνεται κατά πλειοψηφία από τους 25 κληρικούς που θα μετέχουν σε κάθε αποστολή.

Ο Σεραφείμ ζητά να έχει κάθε ιεράρχης, μητροπολίτης και επίσκοπος από μία ψήφο, επί των οποίων να απαιτείται ομοφωνία (σ.σ. πράγμα πρακτικά αδύνατο), ώστε να ληφθεί οποιαδήποτε απόφαση.

⒊ Ο Πειραιώς Σεραφείμ επιφυλάσσει αρνητική κριτική για τους μεικτούς γάμους μεταξύ ορθόδοξων και αλλόθρησκων (επίσης ένα από τα θέματα της συνόδου), ενώ δεν παραλείπει να αναφερθεί δύο φορές, έστω και εμμέσως, στην «ψυχοπαθολογική εκτροπή της ομοφυλοφιλίας που ανατρέπει την ανθρώπινη οντολογία και φυσιολογία».

Προτείνει την πλήρη ρήξη με όλες τις άλλες Εκκλησίες, χαρακτηρίζει «αιρεσιάρχη» και «καταληψία» του Πατριαρχείου της Δύσεως τον σημερινό Πάπα Φραγκίσκο και ζητά η σύνοδος να εκλέξει και να χειροτονήσει νέο ορθόδοξο Πάπα και ορθόδοξη ιεραρχία στη Ρώμη.

(Κεντρική φωτογραφία: Ο μητροπολίτης Πειραιώς Σεραφείμ κατα την τελετή του Αγιασμού των Υδάτων (Ιανουάριος 2016). *EUROKINISSI/ΣΤΕΛΙΟΣ ΜΙΣΙΝΑΣ).

Δημοσιεύτηκε στην Εφημερίδα των Συντακτών, στις 24.05.2016