Κερδήθηκε έπειτα από αγώνες χρόνων η παραχώρηση του χώρου 52 στρεμμάτων στον δήμο, αλλά η πρώτη χρήση που αποφασίστηκε είναι η στάθμευση 250 αυτοκινήτων…
Αφορμή νέων αντιπαραθέσεων στα Χανιά γίνεται ακόμα μια φορά το πρώην Στρατόπεδο Μαρκοπούλου, ένας χώρος 52 στρεμμάτων, η διεκδίκηση του οποίου από την τοπική κοινωνία πηγαίνει περισσότερα από 20 χρόνια πίσω. Μετά από κινητοποιήσεις, διαμαρτυρίες και νομικές ενέργειες του παρελθόντος, ο χώρος από τον περασμένο Μάιο ανήκει και τυπικά στον Δήμο Χανίων.
Και ενώ αυτό θα μπορούσε να αποτελεί αφορμή για πανηγυρισμούς, εντούτοις φαίνεται πως τα βάσανα δεν έχουν τελειώσει, αφού ξεκίνησε νέος γύρος αντεγκλήσεων ως προς τις χρήσεις που σκοπεύει να εγκαταστήσει εκεί η δημοτική αρχή του Παναγιώτη Σημανδηράκη. Αιτία πολέμου είναι αυτή τη φορά η πρόθεση του δήμου για «προσωρινή» χρήση περίπου του ενός τετάρτου του χώρου ως υπαίθριου πάρκινγκ για τη στάθμευση περίπου 250 αυτοκινήτων.
Την περασμένη Τετάρτη, στη θυελλώδη συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου ο δήμαρχος έκανε λόγο για τη δημιουργία «του μεγαλύτερου πάρκου αστικού πρασίνου στη χώρα», τονίζοντας πως ταυτόχρονα «ανάγκη είναι και το πράσινο αλλά και η στάθμευση, και για όσους θέλουν να επισκεφθούν το πάρκο και για τους εργαζόμενους που θέλουν με έναν συνεπή και δωρεάν τρόπο να προσεγγίσουν το κέντρο», ανακοινώνοντας την πρόθεση να χρησιμοποιηθούν ως χώρος στάθμευσης τα περίπου 12 στρέμματα, μέχρι να ξεκινήσει η κατασκευή του πάρκου.
«Είναι διχαστική και ατελέσφορη η τοποθέτηση “πάρκινγκ ή πάρκο”», ανέφερε ο κ. Σημανδηράκης, ζητώντας να αξιοποιηθεί το μεσοδιάστημα, καθώς, όπως είπε, «για να γίνει το καλύτερο πάρκο στη χώρα, είτε αρέσει σε κάποιους είτε όχι, χρειάζεται μια διαδικασία».
Αντιδράσεις
Στα σχέδια αυτά αντιδρούν έντονα φορείς και συλλογικότητες των Χανίων αλλά και η αντιπολίτευση στο δημοτικό συμβούλιο. «Ουδέν μονιμότερο του προσωρινού», λέει στην «Εφ.Συν.» ο Γιάννης Τσουκάτος, αρχιτέκτονας και μέλος της Πρωτοβουλίας Χανιωτών για το Πάρκο Μαρκοπούλου.
«Εχει ξανασυμβεί εξάλλου στα Χανιά. Και το πάρκινγκ στην ανατολική τάφρο, προσωρινή λύση ήτανε, αλλά έμεινε έτσι εδώ και χρόνια», τονίζει. Ο ίδιος επισημαίνει συγκεκριμένα σημεία από την εισήγηση που έκανε η Πρωτοβουλία στο Δημοτικό Συμβούλιο, αναφέροντας μεταξύ άλλων πως δεν θα ανακουφίσει στην πραγματικότητα την κίνηση στα Χανιά, καθώς βρίσκεται περιφερειακά του εμπορικού κέντρου, ενώ δεν συμπεριλαμβανόταν καν ως υποψήφιο πάρκινγκ ούτε και στο Σχέδιο Αστικής Βιώσιμης Ανάπτυξης του δήμου.
«Δεν υπάρχει τεκμηρίωση, ότι ο χώρος είναι κατάλληλος έστω και για να λειτουργήσει προσωρινά. Δεν έχει γίνει έρευνα εάν οι δρόμοι προσπέλασης στη γειτονιά –που είναι αμιγούς κατοικίας– είναι ικανοί να δεχτούν τον φόρτο 250 επιπλέον οχημάτων εντός του στρατοπέδου», αναφέρεται στη σχετική εισήγηση ενώ τίθεται και σοβαρό θέμα ασφάλειας καθώς δεν υπάρχει μελέτη κυκλοφοριακής σύνδεσης για την ασφαλή είσοδο – έξοδο 250 οχημάτων, δεν υπάρχουν εγκρίσεις των αρμόδιων υπηρεσιών κ.λπ.
Το ζήτημα της ασφάλειας αλλά και της… ασαφούς, χωρίς χρονικό ορίζοντα, «προσωρινότητας» της χρήσης ως πάρκινγκ τέθηκε έντονα και από τις αντιπολιτευόμενες παρατάξεις στο Δημοτικό Συμβούλιο, ενώ κατά του σχεδίου του Δήμου τοποθετήθηκαν στη συνεδρίαση εκπρόσωποι ομάδας καθηγητών από το Πολυτεχνείο Κρήτης, του τοπικού Συλλόγου κατοίκων Αη Γιάννη, του Γεωτεχνικού Επιμελητηρίου, της τοπικής ΕΛΜΕ, του συλλόγου ποδηλατών «Ποδηλάτρεις» κ.ά. Εν τέλει, η πρόταση για τη χρήση ως πάρκινγκ «πέρασε» με την πλειοψηφία που διαθέτει η παράταξη του δημάρχου (27 έναντι 12 ψήφων), με τους αντιδρώντες να κάνουν λόγο ακόμα και για νέα νομικά μέτρα για την ακύρωση της συγκεκριμένης απόφασης.